Ny arbeidslivstelefon har stor pågang

Telefon for Arbeidslivet har i disse dager vært i drift i 6 måneder. Daglig ringer folk denne telefontjenesten, som er et samarbeid mellom Mental Helse Norge og Arbeidstilsynet. Prosjektleder Bente Tangen sier pågangen tyder på at det er behov for å utvide telefontjenesten.

-Den store responsen på Arbeidslivstelefonen viser at vi dekker et behov for enkeltmennesker i arbeidslivet. Mange arbeidsgivere har for liten tid til å sette seg inn i den enkeltes situasjon. Kanskje ser heller ikke arbeidsgiveren den ansattes behov for å bli sett og hørt, sier prosjektleder for Telefon for Arbeidslivet, Bente Tangen.

Telefonen har vært i drift siden 2. april og nærmer seg nå 400 registrerte samtaler. Pågangen nå i høst er større enn noen gang.
-Dette tyder på at vi må forsøke å få midler til å utvide kapasiteten på telefontjenesten, sier Tangen. Pågangen tyder på at det ikke lenger er tilstrekkelig å ha telefonen åpen tre dager pr uke, slik telefontjenesten fungerer nå.

Bente Tangen svarer på spørsmål fra folk i alle aldre og fra hele landet.
Mange ringer om svært alvorlige situasjoner og forteller om mobbing og utstøting. Andre har spørsmål av mer formell karakter, og spør om vilkår for arbeidskontrakter, ferielønn og arbeidstidsbestemmelser.

Opprettet: 13.10.2002 | Sist endret: 25.06.2006

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishPersonvern

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.